Boeken·Lifestyle

De laatste zin…

Herken je het gevoel dat wanneer je de laatste zin van het boek uit hebt gelezen, maar dat je eigenlijk helemaal niet wilt dat je klaar bent met het boek? 

Dat heb ik dus nu. Nu om 03.57. Ja, je leest het goed. Ik schrijf dit om 03.57. ( gisteren had ik heel erg hoofdpijn en ging ik vroeg slapen, nu kan ik dus niet meer slapen en heb ik het boek uitgelezen…. ) 

Ik heb het over het boek: “Girl Online.” Ik heb het boek al eens een keer eerder gelezen en misschien is dit zelfs al de derde keer, maar het blijft altijd een geweldig boek. En het is nog geweldiger dat er drie delen van zijn! Het boek ‘Girl Online’ gaat heel veel over bloggen en internet. Dit boek heeft mij vooral geïnspireerd om te beginnen met bloggen, gewoon omdat ik OOK een plekje op het internet wil, waar ik mezelf kan zijn. 
Maar nu weer terug naar het eerste onderwerp. Zoals ik al zei, heb ik heel vaak het gevoel dat ik een boek uitheb, maar het eigenlijk helemaal niet uit WIL hebben. Soms lees ik zelfs de laatste bladzijde steeds opnieuw. Dit is eigenlijk ook waarom ik niet tegen open eindes kan. Om je het voortestellen: Dat wanneer je een film kijkt en dat je net wannneer ze iets heel belangrijks vertellen, de film stopt. Dat gevoel. 
Daarom ben ik ook zo blij wanneer er meerdere delen van het boek blijken te zijn. 

Welk gevoel ik trouwens ook vaak heb is dat wanneer ik een boek lees, dat ik al eerder heb gelezen wanneer, ik aankom bij een stukje waarvan ik weet dat het niet leuk word. Wanneer er bijvoorbeeld iemand wordt veraden ofzo… Dan heb ik al een heel stuk minder zin om verder te lezen. Omdat ik stomme stukjes gewoon niet leuk vind en dan probeer ik extra snel door te lezen.

Nu geef ik die gevoelen een naam: “De laatste zin” gevoel en “Het stomme stukje” gevoel. 

De schrijfster van Girl Online ( deel 1, 2 en 3. ) Is Zoë Sugg, beter bekent als Zoella. Zoella is een Britse blogger ( en YouTuber ) die heel bekend is geworden. Net zoals Penny Porter ( het meisje in het boek ) begon ze heel klein en kreeg ze later steeds meer lezers. In het boek staan, zonder dat je het eigenlijk door hebt, heel veel tips om te bloggen. En ik laat het aan jullie, om ze te vinden. Lees het boek echt waar! Het gaat heel veel over bloggen! ( Én liefde btw, niet zomaar een liefde maar een hele knapper rockgod😉, als je het boek leest snap je wat ik bedoel… ) 

Dus nu dat je heel mijn blogpost hebt gelezen, nu MOET je ook Girl Online lezen! ( De andere delen zijn trouwens Girl Online on tour, en Girl Online going solo. ) Ik heb trouwens ook al verteld over Girl Online, dus dat betekent dat het een écht goed boek is! 

Het boek is om bij hardop te lachen én om bij weg te zwijmelen.<3 

Heb je ook wel eens “het stomme stukje” of “de laatste zin…” gevoel gehad? 

Thay Was My Story

xoxo Juulsstory

P.S. Vandaag ga ik samen met ANNIE/VIOOLMEISJE andere  vriendinnen naar de film: “Beauty and the beast.” Je kan onze mening dan lezen op onze blog die we samen schrijven: Lucky Dream Life

P.P.S. Er komt nog zeker een recensie van “Girl Online.” 

P.P.P.S Ik moet maar weer proberen te slapen, het is nu onder hand 04.22 uur en de dag duurt nog lang…

P.P.P.P.S. Deze blogpost duurt wel lang, vinden jullie dat erg of niet? Dat was het! xoxo 

P.P.P.P.P.S. LEES HET BOEK!!!!

Geef een reactie

